Pizza ułamkowa 2024r

Uczniowie klasy czwartej w domu "wypiekli" pizze.Każdy wymyślił sposób w jaki ją ozdobi. Uczniowie mieli równiez podzielić ją na róne części np na 2,4,8 lub 3 i 6 części - ale to już trochę trudniej. Wszystkie pizze można podziwiać w pracowni matematycznej pani Anny Kubisztal.

Galeria zdjęć

Haft matematyczny- kąty

Uczniowie klasy czwartej na podsumowanie wiadomości o kątach wyszyli haftem matematycznym różne kąty. Haftem matwmatycznym mozna wyszyć rózne piękne wzory.

Galeria zdjęć

Projekt badawczy- Moj przyjaciel z odnóżami połączonymi ruchomo.

Klasa 6 wykonała modele przestrzenne wybranego stawonoga, zgodnie z jego planem budowy.

Galeria zdjęć

„Ambasador pierścienic”

 Czy systematyka zwierząt musi być nudna? Nie, kiedy na lekcje wkracza (a właściwie wpełza) dżdżownica. 6 klasa obserwuje cechy charakterystyczne dla tej grupy bezkręgowców na żywych okazach. Ruchy robaczkowe nabierają nowego znaczenia

Galeria zdjęć

Pizza ułamkowa

Uczniowie klasy IV przy wprowadzaniu ułamków zwykłych poznali podział na równe części. W domu każdy uczeń  "upiekł" pizzę z dodatkami, którą dzieci przyniosły na lekcję matematyki. Dzieci pamiętały, że nalezy ja podzielić na róne części np na 2,3,4,5,6,8 czy 12.

Galeria zdjęć

Pajęczyny matematyczne- kl.V

Na lekcjach matematyki w kl. V uczniowie poznali czworokąty. Znają ich cechy, widzą że przekątne w kwadracie i rombie przecinają się pod katem prostym. W prostokącie i równoległoboku przekątne dzielą się na połowy. Wykorzystując tą wiedzę wykonali modele kwadratów, rombów, równoległoboków i prostokątów tkając pajęczyny na patyczkach. Tak powstały matematyczne pajęczynki. 

Galeria zdjęć

Koła i okręgi w świecie fantazji- matematyka kl.4

Galeria zdjęć

Model przestrzenny wybranego stawonoga- biologia kl. VI

Galeria zdjęć

Pierniki na lekcji matematyki- kl.V

Grudzień to okres przedświąteczny, który nierozerwalnie łączy się z pieczeniem pierniczków i ich zapachem...

1 grudnia uczniowie klasy V wraz z panią Anną Kubisztal - wychowawczynią i nauczycielką matematyki na lekcję matematyki udali się do szkolnej kuchni. Zadaniem uczniów było przygotować i upiec pierniki. Na początku mali matematycy nauczyli się czytać  i interpretować przepis, instrukcję. Określili jaką ilość składników potrzebują na ciasto piernikowe dla całej grupy. Ciasto przygotowała im wychowawczyni. Uczniowie ubrani w fartuszki kuchenne zabrali się do wyrabiania ciasta, wałkowania i wycinania pierników. Każdy mógł wyciąć co chciał, co mu podpowiadała wyobraźnia. Chłopcy usiedli przy jednym stoliku, a dziewczynki przy drugim. Grupa chłopców wycinała wspólnie wzory, nie rodzielając swoich wycinanek, dziewczynki natomiast misternie dobierały wzory i wycinały pierniczki. Obie strategie były świetne. Uczniowie wycinali figury geometryczne takie jak koło, trójkat, kwadrat, figury symetryczne np ciastek, gwiazdka, koniczyna, serce. Były też takie, które nie miały osi symetrii - samochód, but.  Po upieczeniu ciasteczek "cukiernicy" przystąpili do dekoracji. Malowali pierniki białym i różowym lukrem, zdobili orzechami, migdałami, kolorowymi posypkami. Powstało bardzo wiele niepowtarzalnych arcydzieł, które szkoda było jeść. Uczniowie spróbowali własnych pierniczków, a resztę wzięli do domu. Uczniowie poczęstowali pierniczkami panie w kuchni i nauczycieli. W tym dniu można było poczuć już atmosferę świąt.

Uczniowie wiedzą, że matematyka uczy też przez zabawę.

Galeria zdjęć

Projekt model Układu pokarmowego klasy 7

Galeria zdjęć

Biologia może być smaczna „model komórki” w klasie 5

Galeria zdjęć

Matematyka w przestrzenie

Galeria zdjęć


Zapisano