Klauzula informacyjna:

Szanowni Państwo,

Nasza szkoła, umożliwia Państwa dzieciom nie tylko edukację w obowiązkowym zakresie, ale również uczestnictwo w wielu zajęciach i aktywnościach nieobowiązkowych. Aby prowadzić swoją działalność, szkoła przetwarza dane zarówno uczniów, jak i ich opiekunów prawnych. Bez ich przetwarzania nie byłoby możliwe prowadzenie naszej działalności – np. sprawdzania obecności uczniów na zajęciach, ocenianie ich, czy nawiązywanie kontaktu z Państwem. Poniżej znajdą Państwo informacje o tym przetwarzaniu, do których podania jesteśmy zobowiązani przepisami prawa.

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (DZ. U. UE L z 04.05.2016) informujemy że:

1.Administratorem danych osobowych Państwa i Państwa dzieci lub podopiecznych, uczących się w naszej szkole, jest Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nagawczynie, Nagawczyna 109e, 39-200 Dębica.

 2.Z inspektorem ochrony danych Administratora, można się kontaktować przez adres e-mail: nagawczyna-iod@gzeas.pl lub pocztą tradycyjną na adres Administratora podany powyżej, wraz z dopiskiem: DANE OSOBOWE. Prosimy o kontakt w razie wątpliwości dotyczących danych osobowych Państwa, lub Państwa podopiecznych.

 3.Dane osobowe Państwa i Państwa dzieci lub podopiecznych będą przetwarzane w następujących celach:

  • dydaktycznych (np. prowadzenia lekcji, sprawdzania obecności, monitorowania postępów ucznia i jego aktywności, sprawdzania klasówek i zeszytów),
  • wychowawczych (np. związanych z informowaniem Państwa o zachowaniu ucznia, wpisywaniem uwag, przeprowadzaniem lekcji wychowawczych)
  • opiekuńczych (np. prowadzenia zajęć w świetlicy, monitorowania osób odbierających ucznia ze szkoły, udzielania pomocy uczniowi w razie potrzeby i informowania Państwa w razie niepokojących objawów zauważonych podczas bytności ucznia w szkole)
  • archiwizacyjnych,
  • zapewnienia bezpieczeństwa, także podczas wyjść poza teren szkoły (np. na pływalnię w ramach nauki pływania, zieloną szkołę, wycieczkę),
  • zapewnienia płynnej komunikacji z nauczycielami i wychowawcą dziecka lub podopiecznego, oraz z rodzicami i opiekunami dzieci uczęszczających z Państwa dzieckiem/podopiecznym na zajęcia,
  • promocji szkoły oraz osiągnięć uczniów (np. wywieszanie prac uczniów na korytarzach, publikowanie informacji o szczególnych osiągnięciach uczniów na stronie internetowej prezentowanie aktywności szkoły),
  • przeprowadzania egzaminów państwowych,
  • wynikających z dodatkowych aktywności w jakich będzie brał udział uczeń (np. w szkolnym klubie sportowym, Spółdzielni Uczniowskiej, Samorządzie Uczniowskim i udział w jego pracach),
  • wynikających z Państwa zaangażowania w działalność szkoły (udział w trójce klasowej, radzie rodziców, pełnienie funkcji opiekuna podczas wycieczki)
  • niezbędnych do zapewnienia możliwości przeprowadzenia kontroli organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. wizytacje, kontrole MEN),
  • udzielania odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski.

                Cele te będą realizowane zgodnie z:

  • ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe,
  • ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
  • ustawą z 14 lipca 1983 o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
  • regulaminem Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nagawczynie i innymi wewnętrznymi regulacjami,
  • Państwa zgodą,
  • treścią umów (np. z firmą cateringową, transportową, firmą obsługującą szkolny monitoring),
  • ogólny rozporządzenie o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., zwanego dalej RODO,
  • innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

4.Dane będą przechowywane tak długo, jak jest to niezbędne z uwagi na przepisy prawa i realizowane cele, w szczególności ustawę z 14 lipca 1983 o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz RODO.

 5.Posiadają Państwo do dostępu do danych swoich oraz dziecka lub podopiecznego, a ponadto prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia, wniesienia sprzeciwu, cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie, oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Powyższe prawa przysługują Państwu na zasadach i po spełnieniu przesłanek wynikających z RODO.

 6.Państwa dane i dane Państwa dzieci/podopiecznych nie będą przekazywane innym podmiotom bez podstawy prawnej, takiej jak łącząca strony umowa, lub przepis prawa. Odbiorcami danych mogą być:

  • Kuratorium Oświaty,
  • Urząd Gminy Dębica i podległe mu jednostki organizacyjne,
  • Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
  • Banki,
  • Firmy współpracujące w zakresie świadczeń dodatkowych (np. catering, firmy obsługujące podczas wyjazdów, serwisanci),
  • Firmy współpracujące w zakresie zadań, do których pełnienia szkoła jest zobowiązana przepisami prawa (bhp, transport dzieci do szkoły z miejsc oddalonych, usługi pocztowe, kurierskie, obsługa informatyczna, dostawy i utrzymanie systemów informatycznych).

 7.Podanie przez Państwa danych wymaganych na podstawie przepisów prawa jest obowiązkowe. Podanie danych dodatkowych jest dobrowolne i wynika z Państwa zgody, ale w pewnych przypadkach ich niepodanie może skutkować niedogodnościami. Np. brak podania numeru telefonu do kontaktu z Państwem może skutkować trudnościami w otrzymaniu pilnych informacji nt. dziecka lub podopiecznego. Brak zgody na publikację wizerunku dziecka może skutkować brakiem docenienia przez szkołę jego osiągnieć na stronie internetowej szkoły, korytarzach, etc.

 


Zapisano